Каталог товарів

УВАГА: ЗАМОВЛЕННЯ ОФОРМЛЯЮТЬСЯ ТІЛЬКИ ЧЕРЕЗ КОРЗИНУ САЙТУ.
ЗАМОВЛЕНЬ У ТЕЛЕФОННОМУ РЕЖИМІ МИ НЕ ПРОВОДИМО!

Подумайте! Вам дійсно потрібно надрукувати цю сторінку?
Сайт vsedoavto.com.ua виступає за збереження природи. Потрібну інформацію Ви завжди можете відправити собі на e-mail чи мобільний телефон

Шини та диски


Колесо, будучи елементом ходової частини, пов’язує автомобіль з дорогою. За допомогою коліс здійснюється рух, передаються вертикальні навантаження від автомобіля, сприймаються удари і коливання від дороги. Крім того, ведучі колеса створюють при контакті з дорогою тягове зусилля, керовані колеса забезпечують маневрування. Таким чином, від колеса, в кінцевому рахунку, залежить керованість і стійкість автомобіля.

Автомобільне колесо складається з двох складових частин - колісного диска і шини.

Колісний диск

Колісний диск служить основою для встановлення шини і передачі на неї обертання від осі. Конструктивно об’єднує власне диск і обід. Розрізняють два типи колісних дисків - сталеві і легкосплавні. У сталевому диску обід і диск з’єднані між собою зварюванням. Легкосплавний диск представляє єдине ціле.

Колісний диск закріплюється на осі колеса за допомогою маточини. Кріплення може бути болтове (легкові автомобілі) або шпилькові (вантажні автомобілі). Для з’єднання в диску виконання кілька (4-6 у легкових автомобілів) кріпильних отворів. Об’єм внутрішньої частини диска визначає конструкцію застосовуваного гальмівного механізму.

Обод служить для з’єднання шини з диском. Обод має складну поперечну форму, яка забезпечує установку шини відповідного розміру. Обод легкових автомобілів має втоплений центр, ліворуч і праворуч від якого послідовно розташовуються кільцевий виступ (hump, хамп), полку і борт (закраїна).

Кільцевий виступ фіксує шину на ободі. На полиці розташовується борт шини. Посадка шини здійснюється в основному на зовнішню полку, але є конструкції коліс з внутрішньої полицею (шина охоплює обід). Полку може мати три розміри: стандартний, плоский і розширений (використовується в системі Run Flat). Полку плавно переходить в борт, який у профілі має різну форму. Найбільш поширені J-образні борту.

Колісний диск характеризується наступними основними параметрами:

  • ширина обода (відстань між полицями);
  • діаметр диска (вимірюється за рівнем полиць);
  • виліт (виступ) колеса (відстань від уявного центру диска до площини контакту з маточиною).
  • Автомобільна шина

    Автомобільна шина виконує найвідповідальніші функції, забезпечуючи зчеплення автомобіля з дорогою і багато в чому, визначаючи керованість і стійкість автомобіля. Крім цього шина витримує вагу автомобіля.

    На легкові автомобілі встановлюють в основному безкамерні шини, тобто шини які має тільки покришку. Герметичність безкамерної шини досягається за рахунок конструкції покришки. Безкамерна шина (покришка) складається з декількох пов’язаних елементів: каркаса, брекера, протектора, боковини і борти.

    Пристрій беськамерной шини

    Каркас є силовою частиною шини. Він сприймає внутрішній тиск повітря, а також передає тиск від зовнішніх сил. Каркас складається з декількох (від 1 до 10) шарів прогумованого корду. Нитки корду виготовляються із синтетичного волокна, скловолокна або сталі (металокорд). Корд натягнуть від одного краю шини до іншого, тобто радіально. Таке розташування корду знижує напруга в нитках і забезпечує низький опір коченню. Абсолютна більшість сучасних автомобілів комплектується радіальними шинами.

    Брекер являє собою шари корду, розташовані між каркасом і протектором. Він запобігає відшарування протектора, амортизує ударні навантаження і підвищує міцність каркасу.

    Зовнішня частина покришки називається протектор. Він забезпечує зчеплення шини з дорогою і захищає її від ушкодження. Протектор складається з масивного шару гуми і зовні має рельєфний малюнок. Малюнок протектора визначає здатність шини до роботи в певних умовах.

    Протектор плавно переходить в боковини. Місце з’єднання протектора з боковиною носить назву плече протектора. Плече збільшує бічну жорсткість шини, визначає здатність сприймати бічні навантаження. Боковина має невелику товщину. На боковину нанесено маркування шини, що включає:

    Елемент маркування Приклад

    типорозмір 195/65 R15 91T

    в тому числі: ширина в мм; відношення висоти до ширини у%; конструкція шини; діаметр в дюймах; індекс навантаження, індекс швидкості

    195 65 R (Radial) 15 91 T

    виробник Michelin

    модель Energy

    напрямок обертання

    (Для спрямованої шини) Rotation

    сторона

    (Для асиметричної шини) Outside (Inside)

    вимоги щодо максимальному навантаженні Max load 497 kg

    вимоги по максимальному тиску Max pressure 300 kPa

    безкамерна шина Tubeless

    дата випуску (тиждень, рік) 2612

    країна виробник Made in France

    ряд інших

    Боковина шини закінчується бортом, який служить для її кріплення і герметизації на ободі колеса. Основу борту складає нерозтяжне кільце, що додає з’єднанню жорсткість і міцність.

    Залежно від умов експлуатації (за характером малюнка протектора) розрізняють такі типи шин: літні (дорожні), підвищеної прохідності (позашляхові), універсальні (дорожньо-позашляхові), зимові (шиповані і нешиповані), всесезонні.

    Малюнок протектора шини може бути симетричний (ненаправленої), спрямований і асиметричний.

    Шини з симетричним малюнком протектора найпоширеніші. Їх параметри найбільш збалансовані. Шини більшою мірою пристосовані до експлуатації на сухій дорозі.

    Шини з направленим малюнком протектора мають найвищі експлуатаційні властивості. Спрямований малюнок протектора забезпечує поліпшений відвід води (снігу) від плями контакту.

    Шина з асиметричним протектором дозволяє реалізувати в одній покришці протилежні властивості - гідну керованість на сухій дорозі (ненаправленная частина) і надійність на вологій дорозі (спрямована частина).

    Протектор шини піддається постійному зносу. Ступінь зносу в чому визначає довжину гальмівного шляху. Це твердження особливо актуально для руху по мокрій дорозі. Встановлено, що 1 мм зносу протектора шини збільшує гальмівний шлях в середньому на 10-15%.

    Поведінка шини на дорозі визначається рядом інших параметрів, таких як швидкість, навантаження на колесо, характеристики шини (ширина, малюнок протектора, склад гуми), стан дорожнього полотна. Щоб уникнути аквапланування на мокрій дорозі крім зазначених параметрів необхідно враховувати товщину водяного шару. На слизькій дорозі велике значення мають температура зовнішнього повітря і характер льоду (снігу).

    Усім водіям шорсткою дороги!